Témakörök



Lezárt aukciók


Blümmert, Gisela: Vezetői tréninggyakorlatok

Komplett forgatókönyv trénereknek

Szerző
Gisela Blümmert
Fordító
Linzenbold Linda
Z-Press Kiadó Kft. (Miskolc) ,
Fűzött kemény papírkötés , 325 oldal
Sorozatcím:
Kötetszám:
Nyelv: Magyar 
Méret: 24 cm x 17 cm
ISBN: 978-963-9493-58-2
Aukció vége:
2025-11-17 20:00

Aukciós jelenlegi tétel részletes leirata

Jó állapotú példány.
Néhány fekete-fehér illusztrációval.
Letölthető segédletekkel és feladatlapokkal (21. oldal).

Fülszöveg

ÚTMUTATÓ A PROFESSZIONÁLIS ÉS EREDMÉNYES VEZETŐI TRÉNINGEKHEZ
Ez a könyv támogatást nyújt Önnek abban, hogy sikeresen bonyolítson le közép- és felsővezetők részére tréninget. Időrendi... Tovább

Fülszöveg

ÚTMUTATÓ A PROFESSZIONÁLIS ÉS EREDMÉNYES VEZETŐI TRÉNINGEKHEZ
Ez a könyv támogatást nyújt Önnek abban, hogy sikeresen bonyolítson le közép- és felsővezetők részére tréninget. Időrendi sorrendbe állítva számtalan tréninggyakorlatot és útmutatást talál arra, hogyan tervezzen meg és bonyolítson le egy háromnapos vezetői tréninget. A tréning résztvevők megtanulják a modern vezetési eszközöket helyzet- és emberközpontúan alkalmazni, továbbá javítják képességeiket a munkatársi beszélgetés különböző formáinak célorientált irányítására.
> A résztvevők átgondolják és javítják vezetői stílusukat.
> Alkalmazzák erejüket és tudásukat, hogy a vezetői hétköznapok során felmerülő gyengeségeket tudatosan kontrollálni tudják.
> Megszerzik és elmélyítik a társalgásvezetés retorikai eszközeit.
> Megtanulják a célegyeztetést a tervezés eszközeként és a motiváció motorjaként alkalmazni.
> Megismerik a belső és külső motiváció lehetőségeit és határait.
> Tudják, hogyan építsék fel és vezessék le optimálisan az éves értékelő beszélgetéseket.
> Megtanulják, hogyan kell hatékonyan delegálni a feladatokat.
> Megismerik, hogyan válhatnak igazságosabbá és követhetőbbé az értékelési folyamatban.
A könyv végén további módszerek is megtalálhatóak, amelyek alternatívákat kínálnak Önnek arra az esetre, hogyha a tréningjét az itt tanácsoltaktól eltérően, más súlypontokkal is el szeretné látni. Minden módszer kiválóan alkalmazható. Bármelyiket is választja, a vezetői tréningek sokaságában már sikeresen kipróbált módszert kap. Vissza

Tartalom

A tréningkoncepció áttekintése 13
A tréning alapelvei 14
A tartalom rövid ismertetése 15
Szövegminta tréning-kiíráshoz 20
Visszajelző kérdőív 21

Tréning-menetrend: Vezetés és motiválás 25
Időterv a háromnapos tréninghez 26
Áttekintés 26

Első tréningnap 28
1. Tréning-bevezető 29
Köszöntő 29
A tréner bemutatkozása 29
A témák ismertetése 29
A résztvevők bemutatkozása 30
A tréningalapelvek bemutatása 31

2. Vezetői ideál 32
Bevezetés 32
Áttekintés 33
A csoportgyakorlat moderálása 34
Csoportbevezető és csoportmunka 35
Az eredmények ismertetése 35
Előre elkészített kártyák: a vállalat elvárásai 36
Eredmények: „Felülről érkező" és „alulról érkező" elvárások 38
Kiértékelés 39
Záró prezentáció 40
Egyéni visszajelzés: Vezetői ideál - Ön mely vezetői tulajdonságot tartja a legfontosabbnak? 41

3. Vezetői stílus és vezetői hatékonyság 42
Bevezetés 42
Áttekintés 43
Csoportgyakorlat moderálás: „A továbbképzés, mint jutalom" 44
A szcenáriók és azok értékelése 48
Záró prezentáció 51
Prezentáció: Kritériumok a vezetési stílusok meghatározásához 55
Demo-anyag: Moderáció-technika kooperatív döntések kezdeményezésére 58
Egyéni értékelés: Vezetési stílus Mely döntéseket hozom meg Én-döntésként? 60

4. Személyiségtípusok 61
Bevezetés 61
Egyéni munka: Személyiségteszt 63
Magyarázat az eredmények ismertetéséhez 66
Csoportgyakorlat: Erősségek, gyengeségek, motivációs tényezők 67
Az eredmények prezentálása 68
Csoportgyakorlat: Vezetési kompetenciák és konfliktuspotenciálok 70
Háttér-információ: Személyiségtípusok 73
Egyéni értékelés: Személyiségtípusok 76

5. Feedback - 1. nap 77

A második tréningnap 79
1. Bevezetés - második tréningnap 80
Energia barométer 80
Témák, kérdések, az elmúlt nap bizonytalanságainak tisztázása 80

2. Aktív figyelés és kérdésfeltevés 82
Bevezetés 82
Áttekintés 83
Szerepjáték: Az aktív figyelés bemutatása 84
Prezentáció: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 89
Munka hármas csoportokban: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 90
Háttér-információ: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 91
Egyéni értékelés: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 95

3. Kooperatív célmegállapodások 96
Bevezetés 95
Áttekintés 97
Kiegészítő prezentáció a célmegállapodáshoz 101
Páros gyakorlat: Célmegállapodás a SMART, illetve SARMT alapján 102
Villámkör teljes résztvevői körben: Az én célom 104
Háttér-információ: Célmegállapodás 104
Egyéni értékelés: Célmegállapodás 107

4. Motiváció 108
Bevezetés 108
Áttekintés 109
Csoportgyakorlat: Kánon-éneklés 110
Mozgás-gyakorlat: A motivációs ház 113
Záró prezentáció: A motiváció 118
Háttér-információ: A motiváció 119
Egyéni értékelés: Motivátorok/Demotivátorok 121

5. Éves értékelő beszélgetés 122
Bevezetés 122
Áttekintés 123
Az éves értékelő beszélgetés funkciói 124
Kiegészítő prezentáció: Az éves értékelő beszélgetés értelme 126
Egyéni munka: Kérdések az éves értékelő beszélgetés előtt 128
Prezentáció: Az éves értékelő beszélgetés struktúrája 131
Szerepjáték és csoportos kiértékelés 133
- Útmutató szerepjátékhoz: Éves értékelő beszélgetés 134
Véleménycsere a közönség előtt 136
Egyéni értékelés: Éves értékelő beszélgetés 136

6. Feedback - 2. nap 137
A feedback barométer 137

A harmadik tréningnap 138
1. Bevezető - harmadik tréningnap 139
Motivációs-barométer 139
Témák, kérdések, az előző nap bizonytalanságainak tisztázása 140

2. Kritizálás, követelés, kérés, dicséret 141
Bevezetés 141
Áttekintés 142
Csoportmunka: Mely kritikák és mely dicséretek a leghatékonyabbak? 143
Prezentáció: Kritizálás, követelés, kérés, dicséret 146
Háttér-információ: A kritika, követelés, kérés és dicséret struktúrája 151
Egyéni munka: Egy kritika, egy követelés, vagy egy kérés, egy dicséret 155
Csoportos kiértékelés 155

3. Delegálás 156
Bevezetés 156
Áttekintés 157
Prezentáció: Delegálás, bizalom, felelősségvállalás, kontrolling 158
Delegálási gyakorlat három csoportban 160
Munkalapok a három csoport számára 164
Moderációs kártyák három csoport számára 169
Szerepjáték a közönség előtt 173
Egyéni visszajelzés: Delegáció 174

4. Értékelés 175
Bevezetés 175
Áttekintés 176
Prezentáció: Értékelés, korrekt bánásmód, objektivitás 177
Gyakorlat: Havi megfigyelés 178
Prezentáció: Értékelési hibák 179
Háttér-információ: Értékelési hibák 181
Gyakorlat: Felkészülés egy értékelő beszélgetésre 183
Prezentáció: Az értékelő beszélgetés fázisai 185
Az „Értékelő beszélgetés" szerepjáték előkészítése 187
A szerepjáték levezetése 190
Egyéni értékelés: Az értékelési eljárás 191

5. Feedback - 3. nap

További gyakorlatok a tréning témájához kapcsolódóan 193
1. Prezentáció: Konstruktív feedback 195
Bevezetés 195
Áttekintés 196
Prezentáció: A feedback adás szabályai 196
Prezentáció: A feedback fogadás szabályai 199
Moderációs kártyák: Feedback-szabályok 200

2. Egyéni munka: Vezetői ideálom 201
Bevezetés 201
Áttekintés 202
Egyéni munka és kiértékelés 202

3. Csoportgyakorlat: Kooperatív döntéshozatal 204
Bevezetés 204
Áttekintés 205
Csoportgyakorlat és kiértékelés 205

4. Kiscsoportos gyakorlat: Konfliktusok eljátszása 209
Bevezetés 209
Áttekintés 210
A csoportgyakorlat moderálása 210

5. Csoportgyakorlatok: Aktív figyelés és kérdésfeltevés 213
Egy- és kétirányú kommunikáció 214
Aktív figyelés támadások esetén 224
Két szembenálló fél aktív meghallgatása 228
A szemrehányások igényekre és érzésekre való lefordítása 232
Figyelem négy csatornán keresztül 241
Aktív, közös feldolgozás 252
Aktív figyelés, egyetértés, pozitív átértelmezés 258

6. Demonstrálás egy résztvevő bevonásával: Célmegállapodás 263
Bevezetés 263
Áttekintés 264
Célmegállapodási beszélgetés a SMART-minta alapján 264

7. Szerepjáték: Célmegállapodás és motiváció 267
Bevezetés 267
Áttekintés 268
Bevezető moderáció és a szerepjáték levezetése 268
Kiértékelés 269

8. Prezentáció: Belső feladás 271
Bevezetés 271
Áttekintés 272
A prezentáció 272

9. Prezentáció és csoportmunka: Az éves értékelő beszélgetés előnyei és hátrányai 276
Bevezetés 276
Áttekintés 277
Prezentáció: Kooperatív tárgyalás és a Harvard-koncepció 278
Háttér-információ: Harvard-koncepció 281
A tárgyalási csoportok kialakítása és felkészítése 287
A moderátorok felkészítése a tárgyalásra 287
A tárgyalás levezetése 289
A tárgyalás kiértékelése 290

10. Eseti tanácsadás és szerepjáték: Éves értékelő beszélgetés 291
Bevezetés 291
Áttekintés 292
Három-négy beosztott bemutatása, egyenként öt mondatban 293
Kollegiális eseti tanácsadás 294
Szerepjáték és feedback 295
Utolsó kiértékelés a közönség előtt 295

11. Csoportgyakorlat: Kritizálás, követelés, kérés, dicséret 296
Bevezetés 296
Áttekintés 297
Csoportmunka 297
Kiértékelés 301
Lehetséges megfogalmazások a munkalapokon található feladatokhoz 302

12. Gyakorlat és csoportmunka: Félelmek a vezetői értékeléstől 305
Bevezetés 305
Áttekintés 306
Gyakorlat: Milyen félelmeim vannak a vezetői értékelés kapcsán? 306
Csoportmunka: A stratégia kifejlesztése 308

13. Strukturált kiértékelés: Vezetői értékelés 310
Bevezetés 310
Áttekintés 311
Egyéni értékelés 312
Külső értékelés 313
Állásfoglalás a külső értékeléshez 315
A kiértékelések grafikus szemléltetése 315
Prezentáció: Hogyan biztosítható az anonimitás? 318
A munkatársi beszélgetés előkészítése 320
Szerepjáték és feedback 321 Vissza
Tétel sorszám:
061

Kikiáltási ár:
1 Ft
(Minimum licitlépcső: 1000 Ft)

Hátralévő idő:
Amennyiben az utolsó 5 percben licit érkezik, a lejárati időpont további 5 perccel módosul.


Leütési ár:
6.100 Ft Licitek száma: 6



Ft
Minden aukción megnyert tétel után 15% árverési jutalékot számolunk fel, amely jutalékot a megnyert árverést követően a vételár alapján azon felül kell megfizetni!